Welkom bij Honden van Ceuta!

Belangrijke mededeling

Helaas kregen we via via een bericht dat wij genoemd worden onder broodfokkers!

Onze stichting heeft nog nooit gefokt met rescuedieren, de dieren die wij redden zijn dieren die in de steek gelaten zijn en door lieve rescuers opgevangen worden en liefdevol verzorgd tot ze klaar zijn om naar Nederland te gaan!

Er wordt over 360 honden gesproken, dat zijn honden en katten.

Het is zo makkelijk om onwaarheden te schrijven...
Wat de waarheid is? Er wordt geen geld verdiend met het redden van dieren, onze dieren gaan niet vanuit het buitenland door naar adoptanten, maar komen in gastgezinnen en blijven daar tot ze klaar zijn om bezoekjes te krijgen en dat kost voer e.d uiteraard.

Het adoptiegeld is een bijdrage aan de werkelijk gemaakte kosten. Er zijn honden geweest die vijftien maanden in opvang waren, waar ik zelf alle vaccinaties voor betaalde, het voer en zelfs een sterilisatie, dus niet op kosten van de stichting.

Het NVWA heeft bij alle bezoeken aangegeven dat de dieren blij zijn en goed verzorgd en in huis verblijven (en dus absoluut niet in kennels buiten zoals wordt gesuggereerd). Het welzijn van onze dieren was altijd prima en zal dat ook altijd blijven.

Team Honden van Ceuta

__________________________________________________________________________________

Waar komt deze naam vandaan?

Ceuta is een plaats in Spanje. Dit is waar het allemaal begint. Gera helpt een asiel in Ceuta en de stichting start hier met haar hulp. Dit werpt zijn vruchten af. Ook de overheid werkt mee. Er wordt gestart met castratie- en sterilisatieprojecten. Als we dat niet doen blijft het probleem van zoveel zwerfdieren namelijk in stand. Geredde dieren herplaatsen we in Nederland. Het gaat nu goed in Ceuta. De stichting houdt haar naam en krijgt een hulpvraag uit Roemenië.

Het probleem van zwerfdieren in Roemenië is groot. Er zijn veel dieren op straat en de overheid wil hen daar niet. Ook hier halen we met behulp van lokale betrouwbare medewerkers honden en ook katten uit dodingsstations, van straat, uit vuilnisbakken......

Dieren die naar Nederland gaan zijn gezond en zijn nagekeken door een dierenarts. Natuurlijk zijn ze ook ingeënt tegen ziektes, ontwormd, gechipt en gecastreerd of gesteriliseerd. Regelmatig komt een aantal honden en katten naar Nederland. Onze medewerkers uit Roemenië brengen hen naar Tzummarum (Friesland) vanwaaruit de honden naar de tijdelijke gastgezinnen gaan (fosters).

Bij de fosters leren ze hoe het is om in een gezin te wonen, aan een lijn te lopen en worden ze zindelijk gemaakt. De ervaring leert dat de dieren, ondanks het straatleven, bijzonder lief en sociaal zijn. Ze worden klaargestoomd om naar hun definitieve huis te gaan en komen op de lijst 'Ter adoptie'. Als een potentiële adoptant interesse heeft in een van de dieren vindt er een kennismakingsgesprek plaats. Er wordt gekeken of er een match is tussen dier en baas en als alles akkoord is heeft het dier zijn gouden mandje gevonden!

Heeft u ook interesse om een hond of een kat uit Roemenië te adopteren, neemt u dan gerust vrijblijvend contact met ons op!

Hartelijke groet,

Gera Kornmann en haar team